Huisartspraktijken

Ook in huisartspraktijken heeft men vaak last van een hinderlijke galm. Dit geldt zowel voor de wachtruimte als de spreekkamer.

Wachtruimte: in de wachtruimte kan een slechte akoestiek ervoor zorgen dat ieder pufje of zuchtje wordt uitvergroot. Dit kan ervoor zorgen dat mensen onderling gaan fluisteren of helemaal niets meer zeggen omdat ze het gevoel hebben dat iedereen kan meeluisteren. Mensen die wel blijven praten zorgen daarentegen weer tot irritaties bij anderen. De slechte akoestiek kunnen spanningen veroorzaken bij patiënten wat leidt tot een gevoel van onbehagen dat ze meenemen de spreekkamer in. Door de akoestiek in de wachtkamer te verbeteren kan deze spanning worden tegengaan.

Spreekkamer: ook in de spreekkamer kan een slechte akoestiek bijdragen aan een onprettige beleving. Geluidsniveau's zijn onnodig hoog en de galm zorgt voor een onbehaaglijk gevoel van gebrek aan privacy. Met enkele simpele, esthetische oplossingen kan de nagalm in hoge mate weggenomen worden en een prettigere sfeer gecreëerd worden. waarin een patiënt zich beter op zijn gemak voelt en ook beter naar u luistert.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  1. 1
  2. 2
  3. 3